Monday 2 May 2011

Suratan atau Kebetulan

30Hb April 

Tutt..Tutt.. U have 1 unread msg. Msg dihantar berbunyik begini.. " weh, 1hb de kenduri kat umah zamri "

Adeh.. Time2 nih la nak wat kenduri pon. Dah pindah, mane aku nak tau umah mamat tu. Aku reply "oke". Xpe la. aku byk keje nak buat.. Seharian aku kerja sampai terlupa msg tu.

Kronik : Weh, sok jom p poya2 sambil ushar keta kat used car

Kerry :  Oke gak,  Aku pon xde pape agenda nak buat besok. cume nak g membasuh kete je

Kronik : Oke! sok kul 8 aku call kejutkan hg. Jgn silent lak

Kerry : Oke2


Balik keje cam biase la. Siap2 mandi, kuar makan, lepak Queensbay jap.. Tgk2 dah kol 3 pagi. Balik umah x sempat nak on pc.. Caker.. Memang letih siot..

Bangun pagi cam biase jugak lew, tgk henpon la! sume org buat cam tu kan.. hik3.. jgn nak tipu lew.. Fakk...!! Kul 11.30. Subuh gajah ler.. Sblom mandi, aku kol kerry. Kelam kabut aku bersiap.

So, Tepat kol 12.30 kerry sampai kat umah aku.. Penjelajahan bermula dari Bukit Mertajam, terus ke Bagan. On the way nak g Kulim lalu la sebatang jalan kecik antara Carrefour ke Permatang Pauh..  Tetibe je ade sebuah rumah besar la jugak saiznye. Depan umah tu penuh ngan kete2 dan moto2. Ade 2 bijik  kete idaman park depan umah tu.. Wow..! kaler itam sbjik.. kaler blue gray sebijik.. lawa gak..

Piewiitt...!!! hoiii..!!

Baru je 10 meter lalu depan umah tu ade org jerit.. Aik..??

Kerry : " Sape tu? "

Kronik : " Ntah, " -balas aku sambil toleh blakang
              " Lorh.. Zamri..! "

Kerry : " Hg biaQ betui "

Kronik " Betui la.. membe aku, rini kenduri umah die "

Aku patah balik. Dgn muke tebal singgah kat umah Zamri.. Zamri menjemput kitorg masuk siap hidang makan lagik.Wakaka..!!

Zamri : Hg mai jugak no..

Kronik : Mai la, kawan2 jemput kan..

Zamri : Tu la, membe2 hat len kencin. Sapa pon x mai.

Kronik : Haha.. Depa HabaQ byk keja kena buat..

Zamri : Tak pa la. Hg jadi wakil depa la..

Kronik : Haha.. Sempoi.!

Selesai je aku ngan Si Kerry makan terus mintak diri. Kerry megekek gelak sepanjang perjalanan ke Kulim.
Hare betui. Mane aku nak letak muke kalau Zamri tau yg aku x plan langsung nak g umah dia..!!!


No comments: