Monday 2 May 2011

FYI n FYA : Nasihat kepada abg2 dan akak2 yg bawak kete mase ujan..!!!!!

1 May, Penang.

 Beberapa buah kereta disepak laju2 akibat tidak hormat dan tidak berperikemanusiaan kerana sesuka hati mak bapak diorg menDRIVE laju ketika hujan. Tidak peduli lah walau apa pon brand kereta diorg kerana memandu laju ketika hujan akan mengakibatkan percikkan ayaQ yg bertakung dijalan raya. Kesian kepada penunggang moto yg hya berbekalkan sepasang raincoat yg berlubang2. 

Adakah driver2 ini buta perut atau otaknya berada di lutut? Tidak pernahkah diorg berfikir akan bahaya memandu laju ketika hujan. Tidak pernahkah mereka berfikir akan menyusahkan pihak lain utk mengutip mayat2 mereka apabila mereka mengalami kemalangan sesudah bergembira memandu laju didalam hujan.

Yg sangat memanaskan hati apabila si penjalan kaki atau penunggu2 bas yg mahu bekerja menerima simbahan air hujan seperti simbahan air terjun. Maka, masing2 dengan kecewa pulang kerumah semula utk menukar pakaian dan  ada juga yang hati kental pergi ke tempat kerja dgn pakaian kuyup..!!

Setelah mendapat kepujian2 dari si malang yg kuyup. Pemandu2 tadi pon menerima sumpahan dan terima kemalangan lagi. Menyusahkan pihak bomba pulak utk menarik kereta bersama mayat dalam parit besar. So, tanah perkuburan sempit lagi kerana pemandu2 ini mengisi ruang kosong. 

Jadi, disini kronik nak nasihatkan supaya pandulah dgn perlahan ketika hujan. Ingatlah org yg tersayang,


ANDA MAMPU MENGUBAHNYA

No comments: